Egypte; Dag van aankomst - Reisverslag uit Gizeh, Egypte van Bibiane Schoofs - WaarBenJij.nu Egypte; Dag van aankomst - Reisverslag uit Gizeh, Egypte van Bibiane Schoofs - WaarBenJij.nu

Egypte; Dag van aankomst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bibiane

02 Maart 2009 | Egypte, Gizeh

Over deze dag en de afgelopen 2 dagen.

Eergisteren kwamen we dus om even na 2 uur aan. Je moet dan eerst een visa kopen en vervolgens door de douane. Daarna opzoek naar vervoer en een pin automaat voor geld. Bij de douane ontmoette we een Duitse en vroegen haar of ze met ons een taxi wilde delen. Toen we buiten kwamen bleek dat haar coach vervoer bij het hotel had geregeld. Dat koste 30 dollar per persoon (!) En 50 als zij alleen ging. Wij vonden dat dus te duur. Met die man viel ook niet te onderhandelen. Ik ging dus opzoek naar een taxi. Vervolgens deed die vent van het hotel een tegenbod: 75 dollar voor ons drieen. Nee bedankt want mijn ma had ondertussen al een taxi gevonden voor 120 Egyptische ponden. Dat bedrag moet je door 7 delen om euro's te krijgen. Tja toen wilde dat meisje ook met ons mee. Uiteindelijk werd de prijs 200 omdat ze er toen achter kwamen waar we precies heen moesten, 55 km buiten Cairo. Komen we aan in het hotel begint die vent van de receptie zijn beklag te doen dat die auto helemaal voor niets heen en weer had gereden. En dan moet je weten dat we dus eerst dwars door Cairo heen moesten. Uiteindelijk duurde het meer dan 2 uur om bij dat ressort te komen.

We hebben dus een kamer maar eigenlijk is het meer een kleine bungalow. We zitten twee onder een kap met een andere kamer. En, niet onbelangrijk, er is een koelkast. Wel handig voor onze Hollandse kaas
We zitten dus op een vakantie ressort wat nog niet af is: er worden nieuwe huizen gebouwd en een soort van flats.
Verder is hier een Spa (sauna ed), golfbaan met academie. Er staan volgens ons ook particuliere huizen (groot!!).

Er zijn 3 restaurants waar je kan eten en gelukkig niet duur. Het zal je niet verbazen dat we een pizza hebben gegeten. Eens kijken, 2 pizza's 4 drankjes: 116 ponden. Koopje dus, 16 euro.

Toen we terug waren in de kamer ging mijn lichtje uit. Ik had ook niet geslapen in het vliegtuig.

Gisteren 2 trainingen gehad, om een beetje gewend te raken aan de omstandig heden. Baan met veel verschillende stuiten en een wind. Ook het feit van buiten spelen na 3 maanen binnen te hebben getraind is even wennen. Geen probleem komt voor elkaar.

Vandaag hetzelfde idee, alleen vandaag komt het dubbel schema en singel schema uit. Erg interessant want dan weet ik tegen wie ik moet spelen..

Achja, vandaag is het wel een beetje beter weer dan gisteren. Wie weet gaat het per dag beter.

Tot snel

Liefs

• 02 Maart 2009 - 11:04

Madelon:

Hey Meis,
    klinkt weer goed allemaal, veel succes en ik kijk uit naar je volgende berichtje!
    Liefs Lon

• 02 Maart 2009 - 11:34

Marijke:

Hoi Bibi,
    wat een gedoe om daar te komen, maar ja, 't is egypte. Heb je wel een zwembad om lekker af te koelen? Veel succes met je wedstrijden, liefs,
    Marijke

• 02 Maart 2009 - 13:42

Anne:

Hoi Bibi,

Leuk dat het seizoen echt weer begint. Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat de farao's je goed gezind zijn ;).

Veel liefs,

Anne

• 02 Maart 2009 - 14:21

Brenda:

Heeeeey!

Leuk om nu al weer wat van je te lezen! Ben blij dat je goed bent aangekomen en ik wens je heel veel succes met tennissen! Groetjes ook aan je moeder!

Kus Bren

• 02 Maart 2009 - 15:45

Anita En Rijk:

Hoi Bibi,

Heel veel succes in het verre Egytpe. Nog niet eens echt gespeeld en al heel veel beleefd. Dat beloofd nog wat voor de komende dagen. We gaan je weer volgen.

Groetjes Rijk en Anita

• 05 Maart 2009 - 12:15

M:

Gefeliciteerd met je plaats in de kwartfinale! Succes tegen een meisje nu uit de top 300!